"Córka Króla Moczarów" - Karen Dionne

źródło: kasia i książki
Autor: Karen Dionne
Tytuł: "Córka Króla Moczarów"
Wydawnictwo: Media Rodzina (Gorzka Czekolada)
Ilość stron: 336

Ostatnio wszędzie głośno o jednej z najnowszych książek na rynku. Reklamy na przystankach autobusowych, w radio, na facebooku czy też na instagramie. Znakomity PR, ale czy książka równie zacna?! Pierwsza moja myśl - oby nie było tak, jak z "Dziewczyną w pociągu" - wszyscy o niej mówią, jest jedną chętniej kupowanych książek, a okazuje się gniotem jakich mało (oczywiście w mojej opinii, dla mnie zbyt nużąca). Mowa o thrillerze psychologicznym, autorstwa Karen Dionne, pt. "Córka Króla Moczarów".


Przed laty uprowadzona zostaje młoda dziewczyna. Znika bez śladu. Poszukiwania nie przynoszą rezultatu. Więziona przez starszego od siebie mężczyznę, w domu na moczarach spędza kolejne lata. Na świat przychodzi owoc ich "związku" - Helena. Od małego ojciec uczy córkę sztuki polowania, tropienia i przetrwania w niedogodnych warunkach. Dla dziewczynki jest wzorem do naśladowania. Mała Helena długo nie dostrzega, że matka jest nieszczęśliwa u boku swojego "partnera". Nie wie również co przydarzyło się przed jej narodzinami. Z biegiem lat dostrzega, że ojciec kontroluje każdy krok matki i zdarza mu się również znęcać nad nią samą. Pewien incydent jest krokiem, dzięki któremu decyduje się ona na ucieczkę z mokradeł. "Król Moczarów" trafia do więzienia o zaostrzonym rygorze.

źródło: mediarodzina.pl
Kilkanaście lat później Helena Pelletier wiedzie spokojne życie u boku kochającego męża oraz dwóch małych córeczek. Nikt nie zna jej strasznej przeszłości. Dzięki temu, że przed laty zmieniła nazwisko, nikt też nie domyśla, że to właśnie ona był "Córką Króla Moczarów". Kiedy po piętnastu latach z więzienia ucieka jej ojciec, Helena musi stawić czoło demonom przeszłości. Tylko ona  jest w stanie wytropić uciekiniera.

Od pierwszego wejrzenia, czułam, że powieść Karen Dionne będzie mi się podobała. Niby nie ocenia się książek po okładce, ale ta miała w sobie ogromny magnetyzm. Lekki styl autorki sprawia, że książkę czyta się z czystą przyjemnością. "Córka Króla Moczarów" prowadzona jest w narracji pierwszoosobowej. Poznajemy losy głównej bohaterki. Rozdziały przeplatają dzieje współczesne z dorastaniem Heleny na trzęsawiskach. Między rozdziałami, autorka pozwala nam zapoznać się z fragmentami baśni Hansa Christiana Andersena, o tym samym tytule, co książka. Przyznam szczerze, że znam wiele baśni wspomnianego autora, ale o tej dotychczas nie słyszałam - a szkoda.

"Córka Króla Moczarów" to thriller psychologiczny, w którym pierwsze skrzypce gra przemoc - przemoc psychiczna. Autorka pokazuje nam, jak silny może być strach przed oprawcą, niemoc w przeciwstawieniu się mu. To także historia o skomplikowanych uczuciach ojca i córki. Są tu świetnie wykreowane postaci i ich genialny rys psychologiczny.

Karen Dionne w świetny sposób stopniuje napięcie. Dzięki temu książka od początku wciąga i do samego końca ciężko się od niej oderwać. Z miłą chęcią sięgnę po inne pozycje tej autorki.

Polecam.



Komentarze

  1. Rzeczywiście dość głośno ostatnio tej książce. Czeka u mnie w kolejce. ;)

    http://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę zwrócić uwagę na tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mnie zainteresowałaś! Jak wygrzebie się ze stosów nieprzeczytanych książek to z chęcią po nią sięgnę :)
    Karolina-comebook

    OdpowiedzUsuń
  4. Też widziałam tę książkę wiele razy na instagramie, ale jakoś nie zwróciłam na nią uwagi, a szkoda. Po twojej recenzji zapisuje sobie ją na liście do przeczytania. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo ta książka to zdecydowanie coś dla mnie :D A oprócz tego nigdy nie czytałam tego gatunku od wydawnictwa Media Rodzina. Jakoś zawsze od nich wpadają mi w łapki książki z gatunku fantastyka :D
    Buziaki! :* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam Media Rodzinę za cykl Gorąca Czekolada, m.in. w którym wydane zostały wszystkie książki Nele Neuhaus o przygodach Pii Kirchoff i Olivera von Bodensteina :D

      Usuń
  6. Ściągnęłam tę książkę na czytnik ze względu właśnie na dużą promocję. Nie wiedziałam jednak, że jest ona aż tak intrygująca. Czuję, że niedługo się za nią zabiorę :)

    Pozdrawiam,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna książka, którą muszę przeczytać bezwzględu na wszystko😀

    Buziaki!😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka w końcu do mnie dotarła i mam nadzieję, że wkrótce będę się mogła za nią zabrać, bo już sam opis wydał mi się intrygujący, a że jest to na dodatek thriller psychologiczny to już w ogóle :)

    Pozdrawiam, she__vvolf 🍂🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją kupiłam, jak przyszłam do Świata Książki po prezent dla znajomej. Razem z "Grzechem" wołały do mnie z półek ;)

      Usuń
  9. O matko, po tytule myślałam, że to jakieś fantasy :D Sama fabuła wydaje się niezła, lubię podobne klimaty, więc chętnie przeczytam :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytam same pozytywne recenzje tej książki i sama mam na nią wielką ochotę. Na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem świeżo po "Dobrej córce" która wydaje mi się być podobna jeśli chodzi o klimat, a Twoja jak i inne recenzje są na tyle pozytywne ,że chyba tylko kwestią czasu będzie to kiedy zrobię sobie osobiste porównanie :)
    Pozdrawiam
    http://ksiegozbiorczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz