"Głosy" - Ursula Poznanski

źródło: kasia i książki
Autor: Ursula Poznanski
Tytuł: "Głosy"
Cykl: Beatrice Kaspary
Wydawnictwo: Media Rodzina (Gorzka Czekolada)
Ilość stron: 456

Jakiś czas temu miałam przyjemność czytać oraz recenzować pierwszy tom przygód Beatrice Kaspary, pt. "Polowanie", autorstwa niemieckiej pisarki Ursuli Poznanski. Jako, że bardzo byłam ciekawa dalszych losów pani komisarz, postanowiłam sięgnąć po "Głosy". Autorka tym razem zabiera nas w podróż do szpitala psychiatrycznego.


Kiedy pewnego dnia w jednym ze szpitali psychiatrycznych, na oddziale leczenia ciężkich stresów pourazowych,  zostaje odnalezione ciało młodego lekarza, do sprawy przydzielona zostaje dwójka salzburskich komisarzy - Beatrice Kaspary i Florin Wenninger. Na miejscu okazuje się, że sprawa nie będzie należała do łatwych, bowiem na ciele denata ułożone są plastikowe noże. Jedynym śladem są odciski palców, należące do jednej z pacjentek placówki. Problem w tym, że od lat nie ma z nią kontaktu. W wyniku traumy z przeszłości, kobieta nie porozumiewa się z otoczeniem. Jedna rzecz jednak przykuwa uwagę policjantki. Czyżby apatyczna Jasmin próbowała coś jej przekazać? Co wspólnego z tym wszystkim ma tarot? Sprawy jeszcze bardziej komplikują się, kiedy giną kolejne osoby. Florin i Beatrice całkowicie oddają się śledztwu. Sprawy jednak nie ułatwiają prywatne kłopoty policjantki.

źródło: empik.com
Poznanski w "Głosach" osadziła wielu ciekawych bohaterów, którymi głównie są pacjenci szpitala. Każdy z nich cierpi na inny rodzaj choroby psychicznej. Losy każdego z nich skutecznie przyciągają uwagę czytelnika. Autorka postanowiła także nieco rozwinąć prywatny wątek Beatrice. Namnażające się problemy, które są następstwem byłego małżeństwa z Achimem nie dają kobiecie spokoju. Dzięki wsparciu partnera z pracy - Florina, Beatrice zaznaje nieco szczęścia. Z rozdziału na rozdział obserwujemy rodzącą się między nimi namiętność. Również właśnie dzięki tym wątkom pobocznym książka staje się ciekawsza.

Nie będę ukrywać, że "Głosy" bardzo mi się podobały. Szczerze mówiąc już po lekturze "Polowania", spodziewałam się, że kolejne przygody dwójki policjantów będą równie ciekawe, dlatego z chęcią po nie sięgnęłam. Ursula Poznanski bardzo sprytnie buduje napięcie, które czytelnikowi z każdą kolejną stroną jest pomału dawkowane, a książka coraz bardziej się rozkręca.

Niemałą niespodzianką jest fakt, że w Polsce wydane zostały jedynie dwa, z trzech tomów przygód Kaspary. Żeby było ciekawiej - pominięto tom drugi. Niemniej nie jest to znaczący problem, bowiem "chemia" pomiędzy głównymi bohaterami wyczuwalna była już w "Polowaniu", natomiast w "Głosach" dopiero przybrała na sile.







Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję:

Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej serii.Zapowiada się ciekawie.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy trzeba czytać najpierw pierwszą część?😊 chętnie bym sięgneła, bo ciekawie ją opisujesz no i jeszcze ten szpital psychiatryczny! Buziaki! ❤

    come-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam zamiar przeczytać obie książki autorki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę brzmi jak coś bardzo ciekawego i w moim klimacie, zwłaszcza, że akcja rozgrywa się w szpitalu psychiatrycznym, zdecydowanie rozejrzę się za tą pozycją na Targach :)

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że ten szpital jest kluczowy hehe fajna pozycja.

      Usuń
  5. Narobiłaś mi ochoty na ten tytuł, podobnie jak Dominika lubię motyw szpitali psychiatrycznych w książkach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze słyszę o tej serii, ale psychiatryk i morderstwo - czego chcieć więcej? :D Boję się tylko, jak moja biblioteczka to wytrzyma :(

    Pozdrawiam!
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Polowanie" rozwaliło mnie na łopatki. Sięgnięcie po kolejną część jest dla mnie jedynie kwestią czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jak pierwsza część Ci się podobała, to ta również się spodoba ;)

      Usuń
  8. Powiem szczerze że mnie zaskoczyłaś. Znalazłam u Ciebie perełkę w moim guście. Serdecznie dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh, nie mogę się doczekać, aż ta książka wpadnie w moje ręce!! 💓💓💓😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej Autorce, ale chętnie poznam jej prozę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz